X
تبلیغات


مدرسه ی راهنمایی دخترانه ی محدثه
فرهنگی*آموزشی*علمی*ادبی*دینی*پرورشی*

به نظرتون ۲۴بهمن

 

 چه خبره؟

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 19:13  توسط مدیر  | 

کلیه ی دانش آموزان وکارکنان مدرسه ی محدثه دریک آماده باش

 همه جانبه خودرابرای مسابقه ی علمی ۴اسفند۸۹آماده می کنند.

به امیدموفقییت وسربلندی

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 19:8  توسط مدیر  | 

درروز یکشنبه ۳بهمن ماه جاری مراسم اختتامیه ی سطح ۱مدرسه ی قرآنی و

افتتاحیه ی سطح ۲ازساعت ۱۵ای۱۸ درراهنمایی محدثه برگزارخواهدشد.

دراین مراسم مدرسین نیمسال قبل وکلیه ی دانش آموزان مدرسه

ومحصلین مدرسه ی قرآنی دوره ی ابتدایی شرکت خواهندنمود.

مراسم باقرائت زیارت نامه ی عاشوراواجرای سروددانش آموزان

 گروه سرودنوروپذیرایی ادامه خواهدداشت.

مدیرمدرسه ی قرآنی باارایه ی گزارشی از۴ماه ابتدایی فعالیت این

مدرسه خانواده هارانسبت به نوع عملکردخودومربیان فعالش آگاه می نماید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 19:6  توسط مدیر  | 

به نام خدای مهربا ن

مهربانی باغ سبزی است که ازروزنه ی پنجره هابایددید

مهربانم؛ مگذارلحظه ای روزنه ی پنجره هابسته شود

اینجانب                          دبیردرس                              باکدپرسنلی                      شاغل

 درآموزشگاه محدثه در راستای تحقق برنامه راهبردی معاونت آموزش متوسطه

 باتوجه به  میانگین پیش بینی شده  جهت خرداد90راهکارهای زیررا ارائه می نمایم:

 

نام درس

پایه

خرداد89

خرداد90

میانگین منطقه

میانگین پیشنهادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1--------------------------------------------------------------------------------------

2---------------------------------------------------------------------------------------

3------------------------------------------------------------------------------------------

4-------------------------------------------------------------------------------------------

5---------------------------------------------------------------------------------------------

6---------------------------------------------------------------------------------------------

7---------------------------------------------------------------------------------------------

8----------------------------------------------------------------------------------------------

بدین ترتیب به یاری خداوندمنان درجهت تحقق انتظارات اعضای تیم برنامه ریزی

 برنامه ی سالانه گام خواهم برداشت.

 

نام ونام خانوادگی:                                                             مدیراموزشگاه محدثه

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 19:0  توسط مدیر  | 

۱۹بهمن سال جاری جشنواره ی انقلاب اسلامی ومنزلت زن توسط

 اموربانوان منطقه متکی برکمیته ی عفاف وحجاب وبا

حمایت اداره ی آموزش وپرورش منطقه ی جرقویه ی علیا برگزارمی گردد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 18:56  توسط مدیر  | 

 به نام هستی هستا

 ویژگیهای اخلاقی هرفرد جهت حضوری زیبادرمدرسه

 محیط مدرسه را همچون محیط خانه ی خود تمیز و زیبا نگه می دارد.

در صف صبحگاه یا نماز جماعت منظم می ایستد .

]در مسیر رفت و برگشت به مدرسه رفتارهای شایسته و مودبانه دارد.

]همیشه با لباس تمیز و آراسته وارد مدرسه می شود.

]هنگام ورود معلم به کلاس در جای خود قرار گرفته است .

]نسبت به بهداشت کلاس احساس مسئولیت می کند.

]در سلام کردن پیش قدم می شود .

]اگر بزرگتری وارد جمع شد به احترام برمی خیزد.

]از انداختن دستمال کاغذی بر روی زمین خودداری می کند .

]وقتی کسی اشتباهی می کند وی را انگشت نما نمی کند و به او نمی خندد.

 

 امورآموزشی وتربیتی

 

 مدرسه ی راهنمایی محدثه

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 18:47  توسط مدیر  | 

 استفاده ازتکنولوژی وامکانات ارتباطی زمانی برای اهالی دهکده جهانی ارتباطات وشهروندان شهر الکترونیک راهگشا ومفید خواهدبود که با سلامت ونظام ایمنی انسان توام گردد وپیامد های منفی تکنولوژی دنیا مجازی در ابعاد جسمی وروانی واجتمایی واخلاقی  بیولوژیک واکو سیستم محیطی به حداقل کاهش  یابد وکمترین میزان آسیب وزیان به جامعه منتقل می شود   فن آوری ا طلاعات وارتباطات زمانی یک وسیله ی سودمند برای انسان محسوب می شود که با آموزش شناخت وآگاهی علمی همراه باشد  واز رهنمود ها وتوصیه های روان شناختی نیز بهره مند گردد دراین موقعیت است که یک تحول ودگرگونی مثبت در سطح زندگی انسان ایجاد شده است از تخریب های جبران ناپذیر  پیشگیری می شود شاید افرادی را دیده باشید که در مواقع بیکاری برای  بازی وسرگرمی وپرکردن اوقات فراغت درحال استفاده بی هدف از تلفن همراه  وسایر وسا یل  ارتباطی می باشند برداشت اولیه پیرامون  عملکرد چنین افرادی  این است  که:

? اولا اینها به مسایل فیزیک پزشکی واثرات جسمی و روانی امواج الکترو مغناطیس ،  پرتوها، اشعه های مضر توجه ندارند .

 ?ثا نیا دراین موقعیت  به  قانون حفاظت در برابر اشعه، پرتو امواج مختلف وفرهنگ استفاده از وسایل ارتباطی وآثار اجتماعی انحرافات اخلاقی ، مفاسد اجتماعی وآسیب های روانی توجه نکرده ویا غافل هستند که اگر این سوء کاربری از موبایل ودیگر وسایل ارتباطی ادامه  پیدا کنند کم کم رنگ وبوی اختلال به خود می گیرد .

موبایل ودنیای فردا: پیشرفت و توسعه شتاب آلود  وسایل ارتباطی واز جمله موبایل ودیگر امکانات فن آوری ارتباطات همراه با مدرنیزه شدن آنها که نشانه خلاقیت ، ابتکار، نو آوری وتلاش انسان در جهت پژوهش ،تحقیقات علمی صنعتی وفرا صنعتی است نشان می دهد که محققان ومبتکران درحال وآینده ای نه چندان دور قادرند بااختراعات وابداعات خود همگان را در زمینه ی چگونگی واستفاده از موبایل به تعجب و شگفتی وادارند .دراین جا به اختصار به بعضی از امکانات استفاده از تلفن همراه درحال ودنیای فردا اشاره می شود.

1-استفاده از دفترچه ی تلفن همراه با حافظه ی بالا برای ذخیره ی فایل های فشرده ی صوتی ، تصویری وفیلم برداری

2-ایجاد قابلیت های گوناگون برای والدین در کشورهای پیشرفته ،جهت ردگیری وکنترل فرزندان ونظارت برآنها از راه دور .

 

3-فراهم آمدن امکان ساختن موبایل هایی که بوی بد دهان صاحبش را هشدار می دهد.

4-ساخته شدن آزمایشی موبایل های تصویری که ارتباط و مکالمه بین فردی را باتصویر مخاطب نشان می دهد.

5-فراهم آمدن امکان ساختن موبایل هایی که از بوی گل ها ،غذاها و مواد آرایشی عکس می گیرد.

6-انجام کلیه ی امور بانکی ، حساب داری و اقتصادی با موبایل

7-ساختن آزمایشی موبایل های سیاه وسفید درژاپن که باتری وشارژ آنها دیرتر تمام می شود.

8-فعالیت درزمینه ی ساخت موبایل هایی که امکان ارتباط برای روشندلان ، نا شنوایان وحتی دنیای زیر آب ، آسمان و زیرزمین را برای انسان امکان پذیر می سازد.

9-فعالیت در زمینه ی ساخت موبایل هایی که برقراری ارتباط با سایت های اینترنتی را فراهم می کند .

10-فعالیت در زمینه ی ساخت موبایل هایی که امکان ارتباط با دنیای حیوانات وحتی گیاهان را برای انسان امکان پذیر می سازد .

11-تلاش در جهت افزایش قابلیت ها وتوانایی های گوناگون موبایل در زمینه ی جایگزینی موبایل به جای رادیو وتلویزیون

12-فراهم شدن امکان مکان یابی وجلوگیری از سردرگمی درپیداکردن آدرس محل تردد در کلان شهرها

آسیب شناسی  تلفن همراه : در کنار خدمات تلفن همراه ، پیامدهای منفی آن که تا به حال مورد توجه قرار گرفته

1-مشکل میدان ها وامواج الکترو مغناطیس مشکل همه ی دنیاست . باید در کاهش آثار منفی وزیانبار آن دقت نمود وراه و فرهنگ صحیح استفاده از تکنولوژی را فرا گرفت.

2-دکل های تلفن همراه (آنتن های BTS) به دلیل تشعشعاتی که دارند خطر ساز می باشند.

3-حداقل فاصله ی مجاز برای دکل های تلفن همراه 300 متر است که به صورت عمودی امواج را ساطع می کند وهر چه به بدن انسان بیشتر برخورد کند ضرر وخطرش بیشتر خواهد بود.

4- تشعشعات به طور کلی می توانند روی  DNA  تاثیر منفی بگذارند .این تاثیرات به واسطه ی گرمایی است که تولید می کنند.

5-زمانی که از موبایل بیش از 3 دقیقه استفاده شود ، تولید گرما می کند که دستگاه گردش خون نمی تواند این گرما را دفع کند واین گرما به صورت انباشته در گوش می ماند وآثار منفی وخطرساز به دنبال دارد.

6-آنتن ها ودکل های موبایل ، رادارها وتأسیسات هسته ای ،همه دارای آثار جانبی هستند. اما آثار منفی دکل های مخابراتی بیشتر از بقیه آشکار و نمایان است.

7-سردردهای عصبی ، تومرهای مغزی ، سرطان و مشکلات خونی از عوارض رایج استفاده ی نادرست از  وسایل ارتباطی با امواج الکترومغناطیس وتشعشعات می باشد.

8-حمل کردن موبایل به دلیل اصابت امواج الکترومغناطیس به بدن در حدود 400 هزار M2/PW  درهر لحظه مناسب سلامت نیست .

9-درجاهایی که آنتن ها کمتر پوشش می دهد وبه اصطلاح تلفن همراه خط نمی دهد، چون گوشی شما سعی بیشتر برای به دست آوردن آنتن می کند درواقع سیگنال های بیشتر وقوی تر از خود ساطع می کند که این موضوع برای سلامتی انسان خطر ساز می باشد.

10-درجاهایی که گوشی موبایل خوب کار می کند وخوب خط می دهد ، یعنی پوشش آنتن ها مناسب است .از دکل ها وآنتن ها امواج بیشتری ساطع می شود که آثارش روی بدن خطر ناک می باشد.

11-در حال راه رفتن ، حرکت کردن و رانندگی چون امواج همواره در حال کم وزیاد شدن می باشند . این موضوع باعث افزایش برخورد امواج وشدت یافتن آن می گردد که خطرش بیشتر می گردد.

12-بهترین تلفن ،همان تلفن های معمولی است و تلفن های سیار بدون سیم هم دارای پرتو می باشند و ضرر دارند .

پیشنهادات: تکنولوژی و امکانات ارتباطی دارای محاسن و معایبی هستند عاقلانه و هوشمندانه آن  است که محاسن آن را افزایش داده و معایب آن را کاهش دهیم .برای کاهش آثار زیانبار موبایل پیشنهادات زیر به شما توصیه می نماییم.

1-امواج الکترو مغناطیس موبایل برای خانم های باردار وجنین آن ها خطر دارد. چون بدن جنین هنوز بافت کاملی به خود نگرفته و بسیار حساس است . امواج موبایل منجر به کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین می شود که ضعیف شدن سیستم های مختلف بدن از آثار زیانبار این امواج می باشد . توصیه می شود که فاصله ی زن باردار با موبایل حداقل دو متر باشد.

 

2-خطرات امواج موبایل برای همه یکسان نیست و سنین و مراحل مختلف رشد تفاوت می کند . اما به طور کلی

 می توان گفت که 58 درصد امواج موبایل ها برای کودکان و نو جوانان بیشترین زیان را به همراه دارد .

 3- در بعضی از کشور های پیشرفته اروپایی تاکید شده است که قبل از 16 سالگی کودکان و نوجوانان از موبایل استفاده نکنند چون سلول های مغزی کودکان هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته است و به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهد که باعث اختلالات عصبی می شود

4- استفاده از موبایل برای کودکان زیر 8 سال ممنوع است زیرا باعث خستگی کم خوابی کم اشتهایی و آثار منفی دیگر امواج خواهند شد.

5- توصیه می شود شب ها موقع خواب فاصله ی موبایل تا محل خواب کم تر از یک متر نباشد .

6-توصیه می شود از موبایل در فضا هایی که افراد زیادی تجمع کرده اند استفاده نشود . چون هم بر شخص استفاده کننده و نسبت به فرکانس افراد دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد .

7-پیشنهاد می شود دکل های تلفن همراه BTS  و بخصوص پارازیت هائی که برای ماهواره ها ارسال می کنند در نزدیکی مهد کودک ، بیمارستانها ، مکان های تفریحی که بیشتر کودکان در آنها رفت و آمد می کنند قرار داده نشود

8- سعی کنید در اتوبوس ، ماشین ، مترو ، هواپیما و فضاهای سربسته کمتر از موبایل استفاده کنید .

9 – بهتر است در فضای باز و آن هم با هر گوش بیشتر از 3 دقیقه از موبایل استفاده نکنند .

10 – توصیه می شود از گذاشتن گوشی در کنار وسایل حرارتی مثل شوفاژ و بخاری خودداری نمائید .

11- پیشنهاد می گردد که چون آسیب پذیری نوجوانان در سنین قبل از 16 سالگی درصد بالائی دارد و به دلیل آسیب های جسمی ، روانی ، اجتماعی و انحرافات اخلاقی ، مفاسد ، افت تحصیلی ، کاهش یادگیری و غیره بعد از

 16 سالگی با رعایت مسائل ایمنی از تلفن همراه در صورت نیاز استفاده کنند .

12 – پیشنهاد می شود که کلیه افراد در ارسال عکس و MMS به دیگران جانب احتیاط را رعایت کنند زیرا خطرات آن از صبحت کردن با موبایل بیشتر خواهد بود . به امید اینکه تکنولوژی در خدمت بشریت باشد نه عامل گرفتاری و آسیب های جسمی ، روانی و اجتماعی انسان گردد .

 

 

 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 17:35  توسط مدیر  | 

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/17ساعت 15:15  توسط مدیر  | 

.

 . If questioning would make us wise.No eyes would ever gaze in eyes
If all our tale were told in speech
No mouths would wander each to each.

Were spirits free from mortal mesh
And love not bound in hearts of flesh
No aching breasts would yearn to meet
And find their ecstasy complete.

For who is there that lives and knows
The secret powers by which he grows?
Were knowledge all, what were our need
To thrill and faint and sweetly bleed?.

Then seek not, sweet, the "If" and "Why"
I love you now until I die.
For I must love because I live
And life in me is what you give

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/17ساعت 15:6  توسط مدیر  | 

اززندگانیم گله داردجوانیم

شرمنده ی جوانی ازاین زندگانیم

گوش فلک به ناله ی من نیست آشنا

من طائرشکسته پرآسمانیم

دارم  به دل هوای صحبت یاران رفته را

یاری کن ای اجل که به یاران رسانیم

گیرم که آب ودانه دریغم نداشتند

چون می کنندباغم بی همزبانیم

 

 

چون...

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/17ساعت 15:3  توسط مدیر  | 

جلسه ی شورای دبیران درروزچهارشنبه۱۵دیماه راس ساعت ۱۲:۳۰درمحل

 دفترآموزشگاه باحضوردبیران محترم ومعاونت نوآوری وکارشناس آموزش برگزارگردید.

دراین جلسه که به ریاست خانم طاهری ونویسندگی خانم قاضی

 باموضوع ارتباط موثربرگزارشد.خواهرقاسمی گزارش جلسه ی

 کیفیت بخشی آموزشی (۴)رابه اطلاع دبیران گرامی رسانید.

معاونت محترم اداره درباره ی اهمیت شاخصهای معین شده ازطرف

 وزارت آموزش وپرورش وتاکیدات اداره ی کل براین موضوع صحبت فرمودند.

مدیرآموزشگاه درجمع صمیمانه ی همکارانش نکات زیادی رابه خصوص

 جهت بهتربرگزارشدن ارزشیابی نیمسال اول بیان فرمودند.

جلسه تاساعت۱۴ادامه داشت.شرح کامل صورتجلسه به اداره ی

 منطقه ارسال گردیده است.

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/17ساعت 14:59  توسط مدیر  | 

هنوزدرنفسم عطربال چلچله هاست

بیاکه معنی پروازمحوفاصله هاست

دریچه های زمین راغروب خواهدبست

ودست عشق همیشه کلیدمساله هاست

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/17ساعت 14:51  توسط مدیر  | 

 

چه زیباآسمانی

مهربان وقتی

وگرمابخش خورشیدی

وچشمانی که می بیندتورا

گوشی پذیرای طنین گرم پیغامت

ودستانی به سوی بیکرانت

وین .تپنده قلب پرمهری که می خواندتورا

گرماسرشکی درکنارت درحضورت

اینک پرازنورم

براین باورکه توهستی

ومی دانم که من هستم

همان جایی

همان وقتی

همان جوری

که می خواهی که من باشم

نمی ترسم

چومی دانم توهستی درکنارم

مهربانم

آشنای خوب همراهم

تونورآسمانهاوزمین

اینک نشانم ده قرارم ده

مراازاین حجاب ظلمت ووین پرده های دوربیرون کن

نگیرازمن نیازم راخودت را

عاشقم فرما

زمینی عشق رابی نام توهرگزنمی جویم

که قبل وبعدوباهرچیزمن تنهاتورادیدم

چه زیباخالقی دارم

که زیبایی من رادوست می دارد

بیندیشم به زیبایی به زیبایی سخن گفتن

تاکه کردارم به زیبایی بینجامد

سلامم ده

وتسلیم وتوکل راعطایم کن

خدایابارمحبوبامرادریاب

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/17ساعت 12:30  توسط مدیر  | 

به نام خدایی که اگرحکم کندمامحکومیم

کسی که خوراکش حلال باشدقلبش باصفاونازک می شود.چشمهایش ازخوف

 خدااشک بارمی گرددودعایش به اجابت می رسد.

نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی (ص)

این بخش باهمکاری دبیرمحترم حرفه وفن آموزشگاه محدثه خانم زهراقاسمی

ارائه می گردد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/10/16ساعت 23:31  توسط مدیر  | 


السَّلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ رَسولِ اللهِ  السَّلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ نَبیّ ِاللهِ السَّلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ حَبیبِ اللهِ السَّلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ خَلیلِ اللهِ السَّلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ  صَفیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ اَمینِ اللهِ السَّلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ خَیرِ خَلقِ اللهِ السَّلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ اَفضَلِ انبیاءِ اللهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلائِکتِهِ  خَیرِ البَریَّةِ السَّلامُ عَلَیکِ َیا سَیِّدَةِ نساءِ العالَمینَ مِنَ الاَوَّلینَ وَ الاخِرینَ السَّلامُ عَلَیکِ یا زوجَةَ وَلیِّ اللهِ وَ خَیرِالخَلقِ بَعدَ رَسولِ اللهِ السَّلامُ عَلَیکِ اُمَّ الحَسَنِ وَ الحُسینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَّنةِ السَّلامُ عَلَیکِ  اَیَّتُها الصِّدیقَةُ الشَّهیدةُ السَّلامُ عَلَیکِ اَیَّتُها الرَّضیَّةُ المَرضیّةُ السَّلامُ عَلَیکِ  اَیَّتُها الفاضِلَةُ الزَّکیّةُ اَیَّتُها الحَوراءُ الاِنسیَّةُ ُ السَّلامُ عَلَیکِ  اَیَّتُها التَّقیَّةُُ النَقیةُ السَّلامُ عَلَیکِ  اَیَّتُها المُحَدَّثَةُ العَلیمَةُ السَّلامُ عَلَیکِ  اَیَّتُها المَظلومَةُ المَغضوبَةُ السَّلامُ عَلَیکِ  اَیَّتُها المُضطَهَدَةُ المَقهورَةُ السَّلامُ عَلَیکِ   یا فاطِمَةُ بِنـتَ رَسولِ اللهِ وَ رَحمَةُ آللهِ وَبَرَکاتُهُ صَلَّی اللهُ عَلَیکِ وَ عَلی روحِکِ وَ بَدَنِکِ  اَشهَدُ اَنَّکِ مَضَیتِ عَلی بَیِّنَةٍ مِن رَبِّکِ وَ اَنَّ مَن سَرَّکِ فَقَد سَرَّ رَسولَ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَ مَن جَفاکِ فَقَد جَفا رَسولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَمَن ا ذاکَ فَقَداذی رَسولَ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَمَن وَصَلَ  رَسولَ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَمَن قَطَعَکِ فَقَد قَطَعَ رَسولَ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ لِاَنَّکِ بِضعَةٌ مِنهُ وَ روحُهُ الَّذی بَینَ جَنبَیهِ اُشهِدُ اللهَ وَ رُسُلَهُ وَ مَلائِکَتَهُ اَنّی راضٍ عَمَّن رَضیتِ عَنهُ ساخِطٌ عَلی  مَن سَخِطتِ عَلَیهِ مُتَبَرِّءٌ مَمَّن تَبَرَّئتِ مِنهُ مُوالٍ لِمَن والَیتِ مُعادٍ لِمَن عادَیتٍ مُبغِضٌ لِمَن اَبغَضتِ مَحِبٌّ لِمَن اَحبَبتِ وَ کفی بِا للهِ شَهیداً وَ حَسیباً وَجازِیاً وَ مُثیباً  امور تربیتی مدرسه راهنمایی محدثه

سال 90-89

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/11ساعت 18:48  توسط مدیر  | 

 

?معلم همه ي فراگيران را با توجه به عملكردشان پاداش ده نه فقط عده اي خاص را

?تشويق و پاداش ها متناسب با شرايط سني ، نوع فعاليت ، علايق و رغبت هاي فراگيران باشد .

?در دوره ها و پايه هاي تحصيلي پايين تر بيشتر از پاداش هاي بيروني استفاده شود .و در پايه هاي تحصيلي بالاتر از پاداش هاي دروني . يك جايزه ، نمره ي خوب و كارت هاي تشويقي  از نوع پاداش هاي بيروني و احساس موفقيت و پيروزي از نوع پاداش دروني است .

?به خصوص در پايه هاي تحصيلي پايين تر ، تشويق در حضور جمع باشد .

?تشويق ها متنوع باشد و معلم فقط از يك نوع تشويق خاص كلامي يا غير كلامي استفاده نكند .

?به عنوان نمونه ، معلمي كه هميشه از تشويق كلامي « آفرين » استفاده مي كند از اين جهت كه تشويق مي كند عملكرد او قابل دفاع است اما از اين جهت كه تنوع در تشويق ندارد عملكرد او قابل تأمل است .

?پاداش ها با توجه به تفاوت هاي فردي فراگيران به كار رود فراگيران بر اساس پاداش هاي متفاوت ، پاسخ ها و عكس العمل هاي متفاوت از خود نشان مي دهند .

?بعضي از فراگيران ارتباط نگاهي معلم را به عنوان پاداش به حساب مي آورند در حالي كه ديگران اين ارتباط را براي تقويت مناسب نمي دانند .

?پاداش هاي غير كلامي اثر و تنوع بيشتري دارند تا پاداش هاي كلامي

?يك نگاه تأييد آمنيز ريا، يك لبخند به موقع ، يك سر تكان دادن و نظاير ان اثر رواني بيشتري دارد تا يك كلام تشويقي كه دهها بار معلم بيان كند .

?معلم مي تواند سطح عزت نفس و خودباوري فراگيران را تقويت كند با جملاتي مانند :

R تو موفق خواهي شد             R   تو پيشرفت كرده اي    Rمن مطمئنم مي تواني اين كار را خوب انجام دهي   

 R حتما مي تواني نمره ي خوبي بياوري     R اگر سعي كني مي تواني جبران كني

?در صورتيكه معلم قصد ارتباط دو سويه و چند سويه بين فراگيران را داشته باشد پس از طرح سوال يا پاسخ فراگيران آنان را تشويق نكند .

 

ظرافت هاي معلم در تنوع تشويق كلامي ( عبارات تشويق آميز )

? معلم سعي مي كند از عبارات و كلمات تشويقي متنوع و به جا استفاده كند . در زير برخي از اين عبارات ارائه شده است :

R احسنت                                 R  آفرين                             R   بسيار دقيق                        R   استعداد اين كا ررا داري

Rمتشكرم                                 R  بسيار عاليه                   R    ممنون                                 R كار ارزنده اي است

Rراه حل خوبيه                         R  درسته                           R    كامل است                           R   چه پاسخ دقيقي

Rادامه بده                                R جالبه                              R  نظر خوبيه                              R  چه نكته ي به جايي

Rچه موفقيتي                         R   چه پيشرفتي                 R   فكر خوبي است                     R  حتما نمره خوبي مي آوري

Rاستدلال خوبي                      R    منتظر اين سوال بودم                                      R  منتظر بودم يك نفر اين نكته را بگويد

Rنسبت به گذشته كاملا پيشرفت كرده اي                                                             R     چه پرسش دقيقي

 

تهيه كننده : خانم قاسمي دبير ادبيات فارسي

 

 

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/11ساعت 18:46  توسط مدیر  | 

 

بنده ي من نماز شب بخوان و آن يازده ركعت است .

 خدايا خسته ام ، نمي توانم نيمه شب يازده ركعت بخوانم .

 بنده ي من دو ركعت نماز شفغ و يك ركعت نماز وتر بخوان .

خدايا خسته ام ، برايم مشكل است نيمه شب بيدار شوم .

بنده ي من قبل از خواب اين سه ركعت را بخوان .

خدايا سه ركعت زياد است .

بنده ي من فقط يك ركعت نماز وتر را بخوان .

خدايا امروز خيلي خسته شده ام ، آيا راهي ديگر تدارد ؟

بنده ي من قبل از خواب وضو بگير و رو به آسمان كن و بگو « يا الله »

خدايا من در رختخواب هستم و اگر بلند شوم ، خواب از سرم مي پرد .

بنده ي من همان جا كه دراز كشيده اي تيمم كن و بگو « يا الله »

خدايا هوا سرد است . نمي توانم دستانم را از زيز پتو بيرون بياورم .

بنده ي من در دلت بگو « يا الله » ، ما نماز شب برايت حساب مي كنيم .

بنده اعتنايي نمي كند و مي خوابد .

ملائكه ي من ببينيد من اين قدر ساده گرفته ام ، اما بنده ي من « جيفه با لليل » است، و خوابيده است .

 چيزي به اذان صبح نمانده ، او را بيدار كنيد ، دلم برايش تنگ شده است ، امشب با من حرف نزده است .

 خداوندا دو بار او را بيدار كرديم ، اما باز هم خوابيد .ملائكه ي من در گوشش بگوئيد پروردگارت منتظر توست . پروردگارا باز هم بيدار نمي شود . اذان صبح را مي گويند ، هنگام طلوع آفتاب است .

 اي بنده بيدار شو ، نماز صبحت قضا مي شود . خورشيد از مشرق سر بر مي آورد . خداوند، رويش را بر مي گرداند . ملائكه ي من آيا حق ندارم كه با اين بنده قهر كنم ؟ 

كامراني نسب  مربي پرورشي مدرسه محدثه

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/11ساعت 18:44  توسط مدیر  | 

 

احترام درحوزه كنش هاي ارتباطي از جايگاه خاصي بر خوردار است .ازاين رواحترام متقابل به عنوان  عنصر ومولفه ي اصلي درايجاد جامعه داراي جايگاه واهميت خاصي است. ياحفظ حريم ها وحرمت هاست كه زمينه ي تعامل سازنده ومثبت ميان دوشخص فراهم مي شود .به هر حال دوشخص شخصيت ها وانديشه ها وخواسته ها ونياز هاي مستقل وجداگانه اي دارند وگاه اين تفاوتها وانديشه ها عامل مهمي براي اختلاف وجدايي است.از اين روبرخي از انديشمندان چون استادمطهري براين باورند كه اصل در ميان انسان اختلاف است وتنهابابهره گيري از اصول انساني مي توان آنرا به اتحاد تبديل كرد .به هر حال اصول اجتماع بر پايه احترام متقابل وفقط قانون ورعايت آن نهاده شده است. بنابر اين احترام خاستگاهي عاطفي واحساسي دارد.عامل مهم واساسي در فقط تعادل اجتماعي وتعادل ارتباط ميان دوشخص ويااشخاص وياگروه هاي اجتماعي به شمار مي آيد .پس هر اجتماعي حتي خانواده براساس احترام متقابل قوام مي يابدوپايدار مي گردد.

احسان وتكريم به پدر ومادر ازجايگاه بسيار بلندي برخورداراست وخداوند همواره پس از بيان حكم وجوب پرستش خداي يگانه به احترام وتكريم پدرومادر اشاره كرد .پدر ومادر به عنوان واسطه فيض وجود ونعمت هاي خداوندي برانسان بايد مورداحترام قرارگيرند خداوند مي فرمايد: درحق پدرومادر احسان شوداحسان برترين حالتي است كه پس از پرستش مي توان تصور كرد 

 

روش هاي احسان وتكريم والدين :

احسان واحترام به پدرومادر باتوجه به سنت ها وفرهنگ ها متفاوت است ولي اصول انساني است كه ميتوان در همه جا آنرا يافت . برخورد پسنديده براساس عرف هرجامعه وبكارگيري وازگان زيبا وشيوا تواضع وفروتني دربرابر آنها محبت ومهرباني دعاي خير كردن براي ايشان دوري از درست گويي ويا حتي به كار نبردن وازه ي اف وخسته شدم وآخ وديگر اصوات نابه هنجاري كه ايشان را ناخوش آيد از جمله روش هاي احساس به پدر ومادر است .زيادزدن ودرشتي كردن واف وآخ كردن واعتراض نمودن ودشنام وناسزادادن وپيشي گرفتن ازايشان در نشستن ودراز كشيدن وامور ديگر مي تواند از مصاديق بي احترامي به آنها باشد كه مي بايست از آنها پرهيز كرد .

اطاعت كامل از پدرومادر امري  است كه قرآن بدان فرمان داده وتنها فردي كه استثنا شده و شخص مي تواند از دستور پدر و مادر اطاعت نكند با حفظ احترام ايشان از آن سر پيچي كند دستور آنها به كفر خداست.

در مورد احترام به پدر و مادر در آيات و روايات خيلي سفارش شده است در اينجا فقط به بعضي نكات كه نشان دهنده اهميت احسان به پدر و مادر است اشا ره مي كنم:

1 سفارش به همه مردم نسبت به تمام پدران و مادران : كه در اين آيات به انسانها سفارش شده است كه نسبت به پدر و مادر احترام و احساس كنند (در آيه ي 8سوره ي عنكبوت)

2 در قرآن كريم در آيات زيادي تاكيد بر رعايت حقوق پدر و مادر آمده است اما به والدين نسبت به فرزندان سفارش كمتر شده مگر در مورد نهي از كشتن فرزندان كه يك عادت شوم و زشت در عصر جاهليت بود. اين هم بخاطر اينست كه پدرو مادر به حكم عواطف نيرومندشان كمتر ممكن است فرزندان خود را فراموش كنند در حاليكه زياد اتفاق مي افتد كه فرزندان پدرومادر خود را خصوصا در دوران پيري فراموش كنند.

3 شكر والدين هم رديف شكر خدا: (آيه ي 14 سوره لقمان) به او توصيه كردم كه براي پدر و مادرشد شكر خدا را به جا آور لذا امام رضا مي فرمايد: خدا امر فرموده به شكر گذاري از خودش و براي والدين سپس اگر كسي والدين را شكر نكند خدا را هم شكر نمي كند.

4 تواضع و فروتني نسبت به آنها آشكار باشد. انسان بايد در معاشرت طوري رفتار كند كه پدر و مادر تواضع و خضوع او رااحساس كنند و بفهمند كه او را در  برابر آنها خوار مي كند و نسبت به ايشان مهر و محبت دارد .

به هر حال تكريم و احترام به پدر و مادر امري است كه بيش از هر كا ر ديگري بدان تاكيد شده و نمي توان از آن چشم پوشيد ناديده گرفتن و بي احترامي به ايشان در دنيا موجب مي شود تا شخص گرفتار مصيبت ها و بلايا گردد و خير و بركت از زندگي او برود و در آخرت نيز خوار و ذليل شود.

تهيه كننده : خانم قاسمي دبير حرفه و فن

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/11ساعت 18:43  توسط مدیر  | 

دانشمندان درسال ۲۰۰۸باقاطعیت اعلام کردندکه

 کره ی ماه دارای مقادیرقابل توجهی آب است

.چندین گالن ازاین مایع پس ازبرخوردراکت وکاوشگر

مرکزناساباابجادحفره ای درجنوب ماه کشف شد

.همچنین درحدود۲۵گالن بخاراب ویخ درمیان ذرات

 ناشی ازبرخوردراکت باماه ردیابی شد

.اولین تلاش ناساپس ازاین ماموریت کشف

 منبع این اب ومیزان دقیق آن است.

+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/10/06ساعت 12:9  توسط مدیر  | 

توراازخاطرم برده تب تلخ فراموشی

دارم خومی کنم بااین فراموشی وخاموشی

چراچشم دلم کوراست عصای رفتنم سست است

کدوم موج فراموشی توراازذهن من شسته است

خدایافاصله ات بامن خودت گفتی که کوتاه

ازاینجاکه من ایستادم چقدرتاآسمون راه

من ازتکراربیزارم ازاین لبخندپژمرده

ازاین احساس یاسی که توراازخاطرم برده

به تاریکی گرفتارم شبم گم کرده مهتاب را

بگیرازچشمهای کورم عصای کهنه ی خواب را

چراگریه ام نمی گیردمگرقلب من ازسنگ است

خدایامن کجامی رم کجای جاده دلتنگ است

می خوام عاشق بشم اماتب دنیانمی زاره

سرراه بهشت من درخت سیب می کاره

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 11:12  توسط مدیر  | 

قال ابو عبد الله


ویوم غدیر بین الفطر والا ضحی ویوم الجمعه کالقمر بین الکواکب


امام صادق  ع فرمودند:


روز غدیر خم در میان روزها ی عید فطر و قربان وجمعه همانند ماه در میان ستارگان
است

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 11:0  توسط مدیر  | 

تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند،

 اين موهبت را به پيامبران و اولياي پاک خويش

 ارزاني کرده است تا مسير هدايت را به

 بشر بياموزند و چنين شد که تعليم و تعلم

 به صورت سنت حسنه آفرينش درآمد.

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 10:54  توسط مدیر  | 

امتحانات نیمسال اول ازشنبه ۱۱دی ماه آغازمی گردد

 

وتاپنج شنبه ۲۳دی ماه ادامه دارد.

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 10:40  توسط مدیر  | 

سرمایه ی عمرآدمی یک نفس است

آن یک نفس ازبرای یک همنفس است

باهم نفسی گرنفسی بنشینی

مجموع حیات عمرآن یک نفس است

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 10:38  توسط مدیر  | 

خلوت گزیده رابه تماشاچه حاجت است

 

چون کوی دوست هست به

 

 صحراچه حاجت است

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 9:37  توسط مدیر  | 

دل آبی ات رابادریاگره زده ای وسردی زمستان راباحضورت

گرمابخشیدی ومن باتوجوانه زدم وشکوفاشدم و

دراین جهان زیستم .تومراباغربت چشمانت آشناکرده ای و

بامن حدیث زندگی گفته ای وحالاشکسته وخسته

درتنهایی خودت به سرمی بری وزندگی رابه شوق بودن

درکنارتوسپری می کنم ومی دانم دردل دریایی ات

رحمت بیکران خداوندجاری است.مادردعایم کن.

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 9:34  توسط مدیر  | 

هنوزهم زمین انتظارمی کشد.انتظارمسافری ازآسمان که بیاید

وباقدومش خاک مرده رازنده وسبزکند.

مسافری که زمزمه ی آمدنش راآبهاوپرنده هاوپروانه هامی فهمند.

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 9:30  توسط مدیر  | 

خودرابه که بسپارم که دلم تنگ است

پیدانکنم همدل دلهاهمه ازسنگ است.

گویاکه دراین وادی ازعشق نشانی نیست

گرهست یکی عاشق آلوده به صدرنگ است.

 

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 9:27  توسط مدیر  | 

دارچین دارای ترکیباتی است که عمل انسولین رادر

انتقال گلوکوز به سلولهابهبودمی بخشد.

پس دیابیت هامی تواننددارچین مصرف کنند.

دارچین علاوه برکاهش قندخون تاثیربه سزایی

درابتلابه پوکی استخوان ایفامی کند.

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 9:23  توسط مدیر  | 

زیباترین باغ جهان مرسوم به بوچارت درجزیره ی ونکوورکانادا

درفاصله ی ۲۱کیلومتری ازشهرویکتوریاواقع شده است

وسال تاسیسش ۱۹۰۴است.

یک باغ کاملا"رویایی باحدود۲۰هکتاروسعت که حقیقتا"شاهکارسبزاست.

سالانه یک میلیون نفرازآن دیدن می کنند.

سندملی وتاریخی اش به ثبت رسیده است.

قبلا"این باغ کارخانه ی سیمان بودامابیش از۱۰۰سال است

 که شاهکارسبزموردبازدیدمردم دنیااست.

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 9:20  توسط مدیر  | 

۱- کاهش فعالیت روزانه وعدم ورزش

۲- رژیمهای غذایی باکمبودپروتئین.دریافت ناکافی کلسیم.

مصرف زیادکافئین.کمبودویتامین دی

۳-اعتیادبه سیگاروالکل

۴-سابقه ی خانوادگی

۵- زنان بالای ۴۵سال

۶- داشتن استخوانهای کوچک رشدنکرده

۷- وجودبیماریهای کلیوی وسرطانها

۸- مصرف برخی ازداروهابرای مدت طولانی

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 9:14  توسط مدیر  | 

حضرت علی (ع)می فرماید:

هنگام رکوع بگو:بارپروردگارا

برای تورکوع می کنم وخشوعم نیزبرای توست وبرای توست.

 اسلام من وبه توایمان دارم وبرتوتوکل دارم.توپروردگارمنی.

صورت وگوش وچشم وزبان وخون واستخوانم فقط 

برای توخاشع است وآنچه درروی زمین ازمن است

 همه ازآن خداونداست که پروردگارجهانیان است.

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 9:8  توسط مدیر  | 

 

میلادحضرت عیسی مسیح مبارک.

 

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/04ساعت 8:59  توسط مدیر  | 

دانشمندان ژاپنی نوعی آب ساخته اندکه دارای قابلیت الاستیکی است.۱۵درصداین ترکیب همان آب خالص است بادوگرم خاک رس ومقدارنسبتا"زیادی املاح.حاصل این ترکیبان آبی است باخاصیت ژله ای.که داری خاصیت ارتجاعی است وقابلیت چسبندگی دارد.درپزشکی جهت پوشاندن زخمهاقابل استفاده است.اگرغلظتش راافزایش دهیم به عنوان نوعی پلاستیک سالم وسازگاربامحیط زیست قابل استفاده است.جالب تراینکه ازاین به بعدآب علاوه برسه حالت مایع.جامدوگازدروضعیت ژله ای نیزوجوددارد.

 

                                                         

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/03ساعت 15:12  توسط مدیر  | 

هزاران نفر برای باریدن باران دعا کردند.

 

اما خدا با کودکیست که

 

 چکمه هایش سوراخ است .

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/03ساعت 15:6  توسط مدیر  | 

شاه آرتوردچاربیماری سخت ولاعلاجی شدبه گونه ای که اعلام کردهرکس مرادرمان کندخرج ودرآمدپایتخت راتاپایان عمربه اوخواهم بخشید.پزشکان سراسرکشوربه بخت آزمایی پرداختند.امافایده ای نداشت.تااینکه یک شب ملکه موناهمسرشاه که سالهاپیش فوت کرده بوددرخواب شاه راراهنمایی کرد.اوگفت اگرپیراهن خوشبخت ترین مردشهررابپوشی شفاخواهی گرفت.ازصبح فرداماموران درباربه سراغ مردم می رفتندتاخوشبخت ترین فرددیاررابیابنداماکارسختی بود.تااینکه یک شب خودشاه درکوچه پس کوچه های شهرراه افتادودربه دردنبال خوشبخت ترین فردمی گشت.تابه محله ی فقیرنشین شهرریدازکنارکلبه ی خرابه ای ردمی شدکه شبیدمردی ازداخل خانه می گویدشکرخدایاکارم تمام شدوغذای کامل وخوشمزه ای هم خورده ام حالا می توانم پاهایم رادرازکنم وبخوابم من واقعا"خوشبخت ترین مرداین شهرم.شاه معطل نکردوبامامورانش واردخانه شددیدمردچاه کن که باخوردن نان خشک سیرشده است درگوشه ای خوابیده است اما اوهیچ لباسی نداشت که به شاه بدهد؟؟؟

+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/03ساعت 11:21  توسط مدیر  | 

پدر


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/03ساعت 11:12  توسط مدیر  | 

برای جمیع رفتگان الفاتحه مع الصلوات


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 1389/10/03ساعت 11:9  توسط مدیر  | 

خوش نشین برلب آبی که روان می گذرد

 تاکه احساس کنی عمرچنان می گذرد

ازصدای گذرآب چنان می فهمی

تندترازآب روان عمرگران می گذرد

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/10/02ساعت 9:31  توسط مدیر  | 

 

هرشب کسی درمن خواب می بیند

که فرداحادثه ای بالغ زمین رامی لرزاند.

فردا

نخستین روزآفرینش دیگربارطلوع می کند.

وخداباشش اشارت خلقت رابشارت می دهد.

فردااسبی بالدارازآسمان اسطوره نازل می شود.

وتمام پرستوها غربت راازکوچه های حقارت می تکانند

ودروسعت بی نیازی پروازمی دهند.

هرشب کسی درمن خواب می بیند

که فرداحادثه ای سپیددهان باز می کند

وهرچه سیاهی است درخودفرومی برد.

فردا

همه ی درختان اصالت باردرمی آورند

وطراوت رادرحیاط کوچک همه ی خانه های عطش اب می پاشندو

فردا

دستان نحیف هیچ شاخه ای

به دریوزگی بادهای هرزه آبروی خویش راپل نمی بندد

وخورشیددرچهارسوی گیتی سخاوت خویش راسکه می زند

وفردا

حاصلضرب من وتنهایی یک تابینهایت عشق می شود

ومن درچشمان زمین دوست داشتن رابیتوته می کنم وبیداری راظهور

مهدی صاحب زمان منجی تمام هستی خواهدامدوانگاه عدالت ناب جدش علی (ع)رااجراخواهدکرد

برای ظهورش دعاکنید..

 

 

 



 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/10/02ساعت 9:15  توسط مدیر  |